+372 646 0660

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Magneesium – miks sul seda kindlasti vaja on?

10.06.2019
Magneesium – miks sul seda kindlasti vaja on?

Magneesium on üks tähtsamaid mineraale sinu organismis. See on seotud paljude biokeemiliste protsessidega ning uuringud on näidanud, et magneesiumi leidub rohkem kui 300 erinevas ensüümis. Magneesiumi tähtsust alahinnatakse tihti ning umbes 80% ameeriklastel on selle puudus. Eestlaste kohta sarnast uuringut ei ole, kuid tõenäoliselt on ka meil seda vähem kui peaks. Magneesium ei toeta mitte üksnes erinevaid füsioloogilisi funktsioone, vaid sellest tulenevalt ning lisaks sellele aitab parandada üldist tervist.


Toome siinkohal välja eelised, mida magneesiumist võib saada:

  • Südame toetamine - süda on üks elunditest, mis vajab magneesiumi kõige rohkem. Magneesium toetab lihasfunktsioone, mis võimaldab südamel tõhusalt verd kogu kehasse pumbata. Võib öelda, et see on osaliselt vastutav sinu südame löögisageduse reguleerimise eest. Arvestades magneesiumi mõju südame tervisele, ei ole üllatav, et mõned südamehaigused on seotud selle puudusega. On uuringuid, mis viitavad sellele, et magneesium aitab vererõhku reguleerida, mis omakorda võib takistada insuldi teket, kuna see lõdvestab veresooni.

  • Madalam diabeedirisk - paljud uuringud on näidanud, et magneesium aitab vähendada glükoosi taset ning seeläbi takistab 2. tüüpi diabeedi teket.

  • Parem luustiku tervis - Magneesium ja kaltsium töötavad koos, et hoida luud tervena. Tihti pole mitte kaltsiumi puudujäämine, vaid hoopis magneesiumipuudus luude hõrenemise tegelikuks põhjuseks.

  • Parem uni - magneesium reguleerib organismis protsesse, mis vastutavad keha ja vaimu rahustamise eest, saates signaale kogu närvisüsteemile. See mineraal reguleerib ka melatoniini - hormooni, mis kontrollib keha une ja ärkveloleku tsükleid.

  • Vaimne ja füüsiline lõõgastumine – magneesium võib närvi aktiivsust vähendada, kuna see reguleerib organismi neurotransmittereid. See aitab leevendada ärevust, depressiooni ja stressi, võimaldades meelel ja kehal lõõgastuda. Samuti pärsib see liigse kaltsiumi võimalikku negatiivset mõju lihastele ja närvidele.

  • Detoksikatsioon - magneesium aitab kehast välja viia mürgiseid aineid ja raskemetalle. Tihti on ka kõhukinnisuse või muude probleemide taga magneesiumi puudus.

Lisaks aitab magneesium seedida valke, süsivesikuid ja rasvu ning see on RNA ja DNA sünteesi ehituskivi.


Kõige parem oleks saada magneesiumi toidust

Üks magneesiumipuuduse põhilisi süüdlasi on töödeldud toidud, mis on tänapäeval muutunud igapäevase toidulaua osaks. Magneesiumipuuduse vältimiseks ja selle vastu võitlemiseks tuleks oma toidulauda pidevalt jälgida ja hinnata. Toit peaks olema puhas ning ise valmistatud ning hea oleks, kui see pärineks mahepõllundusest. Magneesiumirikkad toidud on näiteks avokaado, kapsas, papaia, spinat, brokkoli, vetikad, pähklid ja seemned.


Magneesiumi muud võimalikud allikad

Kuna lisaks on masstootmise tõttu paljudes piirkondades mullas mineraalid ammendunud, on tõenäoline, et toidust ei pruugi igapäevaselt soovitatavat kogust magneesiumi siiski saada. Kui te kahtlustate, et ei pruugi toiduga piisavalt magneesiumi saada, siis kaaluge teiste allikate kasutamist, nagu näiteks soola vannid ja toidulisandid.

Magleq B6 MAX magneesiumitabletid  on mõeldud just kasutamiseks tavatoidu täiendamiseks.
Vaata ka meie eripakkumist!

Suurendades oma keha magneesiumi taset, veenduge, et arvestate teiste vitamiinide ja mineraalidega, eriti kaltsiumiga, vitamiiniga K2 ja D-vitamiiniga. Need toitained peavad olema üksteisega tasakaalus. Lisaks tasub arvestada, et mineraalainete omastatavust võivad takistada liigne kohvijoomine, suitsetamine, alkoholi tarbimine, mõned ravimid ja osad toiduained.

Allikad: www.healthline.com ja www.toitumine.ee


Lisaküsimustega võib julgelt meie poole pöörduda – krista@surgitech.ee

 
Kõike kaunist,

AS Surgitech