Surgitech

toode(t) - 0,00

Mees – ole terve!

 

18.02.2019
Mees – ole terve!

Mees olla on tänapäeva ühiskonnas väga väljakutsuv ning keerukas. Oodatakse, et ühel hetkel oled metsik ärihai, teisel tundeline kaaslane, kolmandal lõbus sõber ja nii edasi. Õiged mehed näevad selles muidugi põnevat väljakutset ning saavad sellega ideaalselt hakkama, kuid ka kõige mehisem mees vajab selleks tugevat tervist. Kui teiste heaolu eest seismine ning pere kaitsmine tundub iseenesest mõistetav, siis tihti endale samasugust tähelepanu ei pöörata. Tõsiasi on aga see, et naised elavad meestest keskmiselt viis aastat kauem ning üks põhjus võib olla lihtsalt selles, et naised hoolitsevad enda eest rohkem. Täpselt sama saab teha ka iga mees, hoolida endast ning seeläbi oma lähedastest rohkem. Siin on mõned nõuanded, mis aitavad mehel pikki aastaid mehelik püsida.

 

Jälgi oma tervist

Nii ebameeldiv kui see ka ei või tunduda, siis arsti külastus võiks iga paari aasta tagant kalendris olla. Ehk aitab seda vahet lühendada kena naisarsti leidmine. Lisaks üldistele näitajatele tuleks lasta aegajalt oma meheuhkus üle vaadata. Seda tasub regulaarselt ka ise teha, sest munandivähk on kahjuks päris levinud, kuid õigel ajal avastamine tõstab tervenemise võimalusi tohutult. Kõige parem on uuring läbi viia soojas vannis või dušši all. Soe vesi lõdvestab lihaseid, mis hoiavad munandeid üleval, lastes kergemini neid uurida. Oluline on jälgida, et mõlemad „pallid“ on enam-vähem ühe suurused. Mudi neid eraldi õrnalt 30 sekundit sõrmedega ning jälgi, et kuskil poleks valusam, kõvem või midagi teisiti kui muidu. Eesnäärme funktsioneerimise toetamiseks on olemas ka head toidulisandid. Ühe sellise leiad siit!

 

Liigu piisavalt

See pole kellelegi uudis, et liikumine on üks oluline hea tervise alustalasid. Õnneks läheb ka seks liikumisena kirja. Samas kogu liikumist selle alla panna siiski ei saa. Üldiselt võiks teha nädalas 150 minutit aeroobset trenni. Sobivad trennid on näiteks sörkimine, kiirkõnd, tennis, ujumine, rattasõit. Pista kalendrisse viis 30-minutilist trenni nädalas ja võid end taas kiita.

 

Söö naturaalset ja tervislikku toitu

Toitumise olulisus on sama elementaarne kui liikumine, kuid eks edu võti peitub teoreetiliste teadmiste rakendamises ellu. Aga kõigepealt teooriast - püüa vältida valmistoite, sest need sisaldavad tihti palju suhkrut, ebatervislikke rasvu, säilitusaineid ja kaloreid. Vähenda kräpi osakaalu ning tarbi rohkem puu- ja juurvilju, täistera- ja kiudainerikkaid tooteid. Ära söö liiga palju liha- ja piimatooteid, iga toidukord ei pea neid sisaldama. Samuti võiks vähendada ka nisujahu osakaalu oma menüüs.

 

Jälgi kõhuümbermõõtu

Siin on väga lihtne reegel – kui vööümbermõõt on suurem kui 100cm, siis see ei ole hea ning erinevad targad uuringud on näidanud, et siis suureneb erinevate haiguste tekke risk oluliselt. Kui nii on juhtunud, siis kaks eelmist punkti on kindlasti abiks.

 

Võta vitamiine

Üldiselt saab tervislikult toitudes suurema osa vitamiine ja mineraale toidust kätte. Kuid on perioode ja vitamiine, mille puhul oleks siiski hea kuur teha. Eelpool sai mainitud eesnäärme toetamiseks mõeldud toidulisandit, kuid üldise hea tervise tagamiseks on veel mitmeid aspekte. Eestis elades on perioode, kus oleks hea süüa lisaks D-vitamiini ja Omega-3. Samuti on lisaks võetav raud, tsink ja magneesium tihti omal kohal. Täpsema valiku ja kirjelduse vajalikest toidulisanditest leiad siit!

 

Loobu halbadest harjumustest

Olgu selleks näksimine, suitsetamine, pidev istumine või liigne alkohol – võta seda kui väljakutset ja proovi alustuseks kuu aega teisiti. See ei tähenda, et kohe kõigest loobuma peaks, kuid suur asi oleks juba näiteks poole vähem suitsetada või näksida ning poole rohkem liikuda (juhul kui varem polnud liikumine päris null, null korda poole rohkem on ikka null). Mis võib olla üllatus, kuid kuulub ka halbade harjumuste alla, on erinevad steroidid ja musklikasvatamiseks mõeldud tooted. Pidev steroidide kasutamine võib viia väga ränkade tulemusteni.

 

Kaitse oma nahka

Mehed on küll kui hea vein ja lähevad ajas aina paremaks, kuid väsinud ja kahvatu nahk seda teooriat kindlasti ei toeta. Ning UV kaitsega kreeme peaks kasutama ka siis, kui tunde rannas ei leba. Isegi siis peaks, kui rannailm on poole aasta kaugusel, sest lumi peegeldab päikest isegi rohkem tagasi. Siinkohal ei pea hakkama vast melanoomi ohtlikkusest rääkima, piisab, kui seda lihtsalt korra guugeldada.

 

Sea uni prioriteediks

Taas elementaarne ja teada tõde, et piisav uni on hea. Vaid teadmisest aga paraku ei piisa, seda tuleks ka rakendada. Ehk siis 7 tundi ööpäevas võiks ikka aega selleks leida (see lisab potentsiaalselt palju aastaid juurde, ehk ärkveloleku aega on siis ka palju rohkem).

 

Hoia pea selge

Inimene õpib kogu elu, aga… Tegelikult tasub oma vaimsel tervisel ilma naljata vähemalt sama palju tähelepanu hoida kui füüsilisel. Mõistust aitab erksana hoida pidev uue informatsiooni saamine. Sellele lisaks tuleb olla enda vastu aus ning hinnata, ega pole depressioon kimbutamas või mõni muu vaimne häire. Ning kui perekonnas on varasemalt mõni probleem esinenud, tuleks sellele veel eriti hoolega tähelepanu hoida.

 

Imetle ennast

Ning mis kõige olulisem – naudi igat hetke, kiida ja hellita ennast. Mõtle iga õhtu paarile asjale, mis selles päevas hästi läksid, mille eest saab tänulik olla. Õnnelikud inimesed ei saa ka haiged olla!

 

Lisaküsimustega pöörduge ikka meie poole – krista@surgitech.ee

 

Kõike kaunist soovides,

AS Surgitechi meeskond